Previous Thread
Next Thread
New Reply
Print Thread
Joined: Sep 2003
Posts: 3,982
Zero
Furi Kuri
Zero Jan 9, 11:57am - #369204 

Furi Kuri
2002 Toyota Celica GT

Joined: Sep 2003
Posts: 3,982
San Diego, CA
2001 Toyota Camry Question

Hey guys, any of you own a 2001 Camry (the one before the current one)?

Well I just wanted to know how many quarts of transmission fluid is needed when changing the fluid?

Thanks for any help you can extend. wave

-Chad

I've mastered the art of the After Image Technique.
Joined: Sep 2003
Posts: 2,242
Lucky_317
Specialist
Lucky_317 Jan 9, 1:18pm - #369205 

Specialist
2000 Toyota Celica

Joined: Sep 2003
Posts: 2,242
Fontana, CA
auto or manual?

Best 60' 1.959 best 1/4 - 13.7 @ 101mph
Joined: Sep 2003
Posts: 3,982
Zero
Furi Kuri
Zero Jan 9, 1:20pm - #369206 

Furi Kuri
2002 Toyota Celica GT

Joined: Sep 2003
Posts: 3,982
San Diego, CA
auto.

is there even a manual one of this year?

I've mastered the art of the After Image Technique.
Joined: Sep 2003
Posts: 2,242
Lucky_317
Specialist
Lucky_317 Jan 9, 1:32pm - #369207 

Specialist
2000 Toyota Celica

Joined: Sep 2003
Posts: 2,242
Fontana, CA
um I dunno. lol there was a TSB for needing to add more atf then the manual suggested but I dunno know much extra it called for. I'm lookin it up to find out.

Best 60' 1.959 best 1/4 - 13.7 @ 101mph
Joined: Sep 2003
Posts: 3,982
Zero
Furi Kuri
Zero Jan 9, 1:36pm - #369208 

Furi Kuri
2002 Toyota Celica GT

Joined: Sep 2003
Posts: 3,982
San Diego, CA
thanks Mike wave

I've mastered the art of the After Image Technique.
Joined: Sep 2003
Posts: 2,242
Lucky_317
Specialist
Lucky_317 Jan 9, 1:38pm - #369209 

Specialist
2000 Toyota Celica

Joined: Sep 2003
Posts: 2,242
Fontana, CA
looks like the TSB calls for 1/2 a quart extra. So. that would bring it up to like 3.5 qts total.

Best 60' 1.959 best 1/4 - 13.7 @ 101mph
Joined: Sep 2003
Posts: 3,982
Zero
Furi Kuri
Zero Jan 9, 1:39pm - #369210 

Furi Kuri
2002 Toyota Celica GT

Joined: Sep 2003
Posts: 3,982
San Diego, CA
thank you Mike thumbsup

3.5 it is. gotta go to toyota and get 2 more ATF bottles smile

I've mastered the art of the After Image Technique.
Joined: Sep 2003
Posts: 3,982
Zero
Furi Kuri
Zero Jan 9, 1:40pm - #369211 

Furi Kuri
2002 Toyota Celica GT

Joined: Sep 2003
Posts: 3,982
San Diego, CA
btw, what are you doing up so early?

Me? i got home from a casino around 2:45 and dont feel sleepy, except i was very sleepy on the drive home rofl

I've mastered the art of the After Image Technique.
Joined: Sep 2003
Posts: 2,242
Lucky_317
Specialist
Lucky_317 Jan 9, 1:41pm - #369212 

Specialist
2000 Toyota Celica

Joined: Sep 2003
Posts: 2,242
Fontana, CA
why are you lookin into this at 5am ?? lol might wanna ask while you're there about the capacity just to double check.

Best 60' 1.959 best 1/4 - 13.7 @ 101mph
Joined: Sep 2003
Posts: 3,982
Zero
Furi Kuri
Zero Jan 9, 1:44pm - #369213 

Furi Kuri
2002 Toyota Celica GT

Joined: Sep 2003
Posts: 3,982
San Diego, CA
good point.

ok then...ill go on my way now...dum dum DUM!! rofl ok.

I've mastered the art of the After Image Technique.
Join the conversation - Register now or Sign in to add your comment


Moderated by  isaac 

Customize Your Toyota CelicaPrivacy Policy · About · Contact
CelicaHobby.com is an independent Toyota Celica enthusiast website. CelicaHobby.com is not sponsored by or affiliated with Toyota Motor Sales, USA, Inc. in any way. The Toyota and Celica names and logos are trademarks owned by Toyota Motor Sales, USA, Inc.
© CelicaHobby.com, 2001-2016