Previous Thread
Next Thread
New Reply
Print Thread
Joined: Jul 2004
Posts: 236
Celica_Zheng
Member
Celica_Zheng Nov 15, 4:02am - #326334 
2001 Absolutely Red Toyota Celica GT
Member
2001 Toyota Celica GT

Joined: Jul 2004
Posts: 236
RINGGOLD, GA
Wheel problem

Anyone know what those for, I took those off my wheels. will it cause a problem
1953333628-1953333370-0-resize.jpg
Joined: Nov 2003
Posts: 244
sincere2883
Member
sincere2883 Nov 15, 4:26am - #326335 
2000 Red Toyota Celica
Member
2000 Toyota Celica

Joined: Nov 2003
Posts: 244
New York
YESSSSSS!!! IT WILL COUSE A PROBLEM eek THAT USE TO BALANCE YOUR TIRES TAKE IT BACK SO THEY CAN BALANCE YOUR RIMS AGAIN thumbsup

"I don't know what's better, gettin laid or gettin paid
I just know I'ma gettin one, the other's gettin away"
Joined: Sep 2004
Posts: 106
GlassCurtain
Member
GlassCurtain Nov 15, 4:50am - #326336 

Member
2000 Toyota Celica GT

Joined: Sep 2004
Posts: 106
Arkansas
lol are you kidding? Please tell me you are! If your ride starts to get bumppy get it to a place right away!

Also have them put the weights on the inside of the rim like last time b/c the weights on the outside look like crap with custom rims.
Joined: Jul 2004
Posts: 236
Celica_Zheng
Member
Celica_Zheng Nov 15, 4:52am - #326337 
2001 Absolutely Red Toyota Celica GT
Member
2001 Toyota Celica GT

Joined: Jul 2004
Posts: 236
RINGGOLD, GA
Shit!! i order those off online, can i take it to a local shop and let them balance it
Joined: May 2004
Posts: 2,979
RookieGTS
Boobie Vision
RookieGTS Nov 15, 4:57am - #326338 

Boobie Vision
2000 Toyota Celica

Joined: May 2004
Posts: 2,979
925 Nor Cal
ohboy damn your a n00b man laughsilly those balance out your ride man.. slap for future reference lol don't do it again
Joined: Jul 2004
Posts: 236
Celica_Zheng
Member
Celica_Zheng Nov 15, 4:59am - #326339 
2001 Absolutely Red Toyota Celica GT
Member
2001 Toyota Celica GT

Joined: Jul 2004
Posts: 236
RINGGOLD, GA
how much will it cause for them to put those on again
Joined: May 2004
Posts: 2,979
RookieGTS
Boobie Vision
RookieGTS Nov 15, 5:02am - #326340 

Boobie Vision
2000 Toyota Celica

Joined: May 2004
Posts: 2,979
925 Nor Cal
umm just call a tireshop and ask them how much will it cost to have your tires and rims balanced. Just tell them you took off the rim weights that balance the rim/tire and ask them how much??
Joined: Oct 2003
Posts: 1,060
gtscelica05
Carbon Blue Rules
gtscelica05 Nov 15, 5:45am - #326341 
2003 Carbon Blue Toyota Celica
Carbon Blue Rules
2003 Toyota Celica

Joined: Oct 2003
Posts: 1,060
Bayarea, Ca
its usually around 10 bucks

Gtscelica05 Carbon Blue
Joined: Dec 2003
Posts: 394
superderk
Member
superderk Nov 15, 5:57am - #326342 

Member
2000 Toyota Celica GT

Joined: Dec 2003
Posts: 394
Belleville, Illinois
considering you should still see the spots they were stuck on there at...you can put them back on yourself.

[Linked Image]
RIP 97 Prelude
Joined: Mar 2003
Posts: 523
JAY-C
Senior Member
JAY-C Nov 15, 6:12am - #326343 
2003 Super White Toyota Celica
Senior Member
2003 Toyota Celica

Joined: Mar 2003
Posts: 523
santa barbara county , califor...
Originally Posted by superderk
considering you should still see the spots they were stuck on there at...you can put them back on yourself.


I would just take it back to the shop because if you try to put them back yourself and you're off by a hair it will not be balanced. Placement is crucial.

Jay-c
Joined: Mar 2004
Posts: 1,187
fonz182
Pimpin aint easy
fonz182 Nov 15, 8:01am - #326344 

Pimpin aint easy
03 Toyota Celica GT

Joined: Mar 2004
Posts: 1,187
Hayward / UCD, CA
i never knew about rim weights
Joined: Aug 2003
Posts: 133
goose42
Member
goose42 Nov 15, 11:43pm - #326345 

Member
2002 Toyota Celica

Joined: Aug 2003
Posts: 133
Calgary, Alberta
Say they fell off, to avoid looking like a moron.
Joined: Aug 2003
Posts: 1,292
CaLiGTS
Phantom
CaLiGTS Nov 15, 11:59pm - #326346 

Phantom
2001 Toyota Celica

Joined: Aug 2003
Posts: 1,292
Bay Area, NorCal
Originally Posted by goose42
Say they fell off, to avoid looking like a moron.


rofl rofl rofl

[Linked Image]
Ask yourself one question. Is the juice worth the squeeze?
Joined: Oct 2003
Posts: 2,030
RevMonster
Masta OC
RevMonster Nov 16, 12:34am - #326347 

Masta OC
2003 Toyota Celica

Joined: Oct 2003
Posts: 2,030
Orange County, Ca
Originally Posted by goose42
Say they fell off, to avoid looking like a moron.
Of all his rims? rofl

But yeah, wheel balance is a HUGE issue. Think of a washing machine going off balance... that's your wheels if they aren't perfectly weighted. rofl
Joined: Sep 2002
Posts: 3,030
Erick
Bread Fishing..
Erick Nov 16, 1:29am - #326348 

Bread Fishing..
2001 Toyota Celica GT

Joined: Sep 2002
Posts: 3,030
Bay Area, CA
i always wondered what those things were for rofl

LNK
"you only need something when you know it exists..then it becomes a want"
Joined: Jul 2004
Posts: 236
Celica_Zheng
Member
Celica_Zheng Nov 16, 3:33am - #326349 
2001 Absolutely Red Toyota Celica GT
Member
2001 Toyota Celica GT

Joined: Jul 2004
Posts: 236
RINGGOLD, GA
Anyway i got it fixed for $20 bucks. They put a nail on weight inside of the wheel which looks better
Join the conversation - Register now or Sign in to add your comment


Moderated by  isaac 

Customize Your Toyota CelicaPrivacy Policy · About · Contact
CelicaHobby.com is an independent Toyota Celica enthusiast website. CelicaHobby.com is not sponsored by or affiliated with Toyota Motor Sales, USA, Inc. in any way. The Toyota and Celica names and logos are trademarks owned by Toyota Motor Sales, USA, Inc.
© CelicaHobby.com, 2001-2016