Previous Thread
Next Thread
New Reply
Print Thread
Joined: Jun 2002
Posts: 19
CrazyD
Member
CrazyD
Member

Joined: Jun 2002
Posts: 19
Newport News, Virginia
Jul 23, 10:18pm - #30376 
i'm desperate

i'm having one of my nights where i feel like shizz cause i feel like i'm slow because my gts is sports-shift and it has 130 torque... my neighbors mustang has 215hp and 290 torque stock and it cost him like 10k... it's pathetic... anyway can someone enlighten me on some quick cheap power? Until the man, david draper, can create a turbo that's affordable for us gts celicas i need power... i'm talking nitrous oxide... i'm scared to death of it because i love my car and i dont wanna hurt it... can someone update me on nitrous since i havent been paying attention to it lately... still damaging the engine? is there anything new that came out that i could use? i just wanna be able to beat up on se-r sentras and stick integras (i got beat by a 92 GS stock)... so any help is appreciated, i just don't wanna damage my engine and lose my car because of nitrous or any other source of quick power... thanks guys


-Dan


=(2000 Toyota Celica GT-S)=



[Linked Image]
Joined: Apr 2003
Posts: 40
dCeption
Member
dCeption
Member
2000 Toyota Celica

Joined: Apr 2003
Posts: 40
Modesto, California
Jul 23, 10:30pm - #30377 
just say fuck it grin, if you wanted to race, i sugguest your should have gotten a stick, but if you were very unpatient like me and ended up getting a auto gts, then ya i kno, it sucks.. but like me imma get a basic setup, Intake, exhaust, pullys, and a 50 or 75 shot of nos..that shouldnt be to bad for our 1.8L engine, plus mustangs are hella over rated, i see a shit load each day, i hardly see any celica where live, Modesto, California, very urban place to0... and ya i think a stock gts can take on a se-r sentras

Joined: Jun 2002
Posts: 19
CrazyD
Member
CrazyD
Member

Joined: Jun 2002
Posts: 19
Newport News, Virginia
Jul 23, 10:45pm - #30378 
thanks bud... yea i raced my friends automatic se-r and i get my ass kicked lol... it's all good tho i'm feelin a little better now anyways... gona stick to the game plan and just go with basic setup like you said and then make it a show car, get me some trophies, maybe some kinda money, make good memories till it's time to move on and upgrade to something faster heh


=(2000 Toyota Celica GT-S)=



[Linked Image]
Joined: Apr 2003
Posts: 40
dCeption
Member
dCeption
Member
2000 Toyota Celica

Joined: Apr 2003
Posts: 40
Modesto, California
Jul 23, 10:53pm - #30379 
damn, imma have to race and loose to a se-r to believe that is goes faster, till then i believe i can take on a se-r,...glad you feel much better...btw, sentras lo0k like ass rofl

Joined: Jun 2003
Posts: 206
comicbookguy
Member
comicbookguy
Member

Joined: Jun 2003
Posts: 206
Jul 24, 12:55am - #30380 
if you like to race , then keep the celi for a fun drive and but a sti . then bring it to your friends house and SMOKE THAT MUSTANG. but thats just me.hehehee cheers


Joined: Jul 2003
Posts: 110
4skin
Member
4skin

Member
2001 Toyota Celica

Joined: Jul 2003
Posts: 110
Ohio
Jul 24, 6:52am - #30381 
I would be embarrassed to say I lost to a sentra.

Joined: Jun 2003
Posts: 81
lanceg33
Member
lanceg33

Member
2003 Toyota Celica GT

Joined: Jun 2003
Posts: 81
Portland, OR
Jul 24, 3:48pm - #30382 
The strengths of the Celica are not power or speed. The Celica's strenghts are that for the price it is an amazing looking car; handles well and corners like a car priced over 30k. If you really want to race you should be moddin' a 350z or a WRX sti.


LanceG33 - 03 Black GT
Joined: Jun 2003
Posts: 206
comicbookguy
Member
comicbookguy
Member

Joined: Jun 2003
Posts: 206
Jul 24, 4:28pm - #30383 
true , true ,true. nuff said thumbsup


Joined: Jun 2002
Posts: 19
CrazyD
Member
CrazyD
Member

Joined: Jun 2002
Posts: 19
Newport News, Virginia
Jul 24, 6:30pm - #30384 
true


=(2000 Toyota Celica GT-S)=



[Linked Image]
Joined: May 2003
Posts: 185
01celi
Member
01celi
2001 carbon blue Toyota Celica GT
Member
2001 Toyota Celica GT

Joined: May 2003
Posts: 185
Danbury, CT
Jul 24, 9:48pm - #30385 
upgrade to an 8th gen celica in 2005. i herd its gonna have like 250 ponies stock! eek thumbsup


01 celica GT, AEM pulley, Injen CAI, Grillcraft grilles, custom antenna, altezza tails, grounding kit, TSRM
Joined: Jun 2003
Posts: 206
comicbookguy
Member
comicbookguy
Member

Joined: Jun 2003
Posts: 206
Jul 24, 9:50pm - #30386 
what 250 hp??????? if it does i will tear up my copy of siderman #1 .


Join the conversation - Register Now or Log In to add your comment


Moderated by  isaac 

Member Spotlight
Jayblendz12
Jayblendz12
2003 TOyOta Celica GT
New Jersey

Posts: 25
Joined: March 2004
Thanks: ATX Motorsports. And kastechs
Random: a whole lot of stuff yet to be put on the car. So keep an eye!
Show All Member Profiles 
Shout Box
Recent Topics
E-brake and seized brake caliper
by osirhc17. 04/27/2017 10:27 AM
TradingGTS for GT what should I know.
by GTS25430. 04/24/2017 5:19 PM
Does 01' corolla struts swap in an 01' celica GT?
by Frostysnowman92. 04/24/2017 1:22 PM
WTB: 00-02 amp bypass harness
by MJ00GTS. 04/18/2017 7:36 PM
Does not seem to be much activity for the 5th gens???
by Coop301. 04/18/2017 7:51 AM
Cold wet weather hesitation
by GTS25430. 04/17/2017 6:15 AM
00-02 premium 8spkr 2din gps solutions?
by MJ00GTS. 04/17/2017 2:24 AM
WTB: valve assy, vacuum switch
by hydraea. 04/15/2017 5:32 PM
Customize Your Toyota Celica Privacy Policy · About · Contact
Privacy Policy · About · Contact
CelicaHobby.com is an independent Toyota Celica enthusiast website. CelicaHobby.com is not sponsored by or affiliated with Toyota Motor Sales, USA, Inc. in any way. The Toyota and Celica names and logos are trademarks owned by Toyota Motor Sales, USA, Inc.
© CelicaHobby.com, 2001-2017
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.6.1
(Snapshot build 20170416)