Previous Thread
Next Thread
New Reply
Print Thread
Joined: Sep 2004
Posts: 10
Stealthforceone
Member
Stealthforceone Sep 11, 12:36am - #271892 
Member

Joined: Sep 2004
Posts: 10
Hawaii
more on Celica lights

I had another post earlier about Celica Lights. I was planning on cross generationizing my '02 Celica with some older gen with flip out lights. But I thought about it and I think i'll leave the lights alone there... However; I have another idea on making them flip outward... not upward, just outward to turn on, then back in when off. Of course, I'm also going to be doing a lot of body work with the car, yet I want to keep the general Celica look. I'm looking if anyone knows how to electronically make this happen.

This is also posted on my other post: [color=purple][/color]
I'm thinking of hiding the lights shown on the car as is. I have an '02 considered for project. I want them to flip out. Like not flip up maybe, but I want them to flip outward and then fold in when closed. Keeping the lights but making them flip so I can hide them when not in use...
tasty
There ain't much to push for speed in Honolulu, there ain't much free roam, so I'm not too worried about the speed, that's what my Dart is for... grin

The older gen lights might have been interesting, but I think I change my mind about it. I just gotta figure out how to do it. Does anyone know how to do that kind of stuff? confused
Joined: Sep 2002
Posts: 3,030
Erick
Bread Fishing..
Erick Sep 11, 12:52am - #271893 

Bread Fishing..
2001 Toyota Celica GT

Joined: Sep 2002
Posts: 3,030
Bay Area, CA
flip outward confused as in like it would stic out from the body when on? the whole headlamp assembly?

LNK
"you only need something when you know it exists..then it becomes a want"
Joined: Sep 2003
Posts: 3,077
slidr
Specialist
slidr Sep 11, 1:01am - #271894 

Specialist
2000 Toyota Celica

Joined: Sep 2003
Posts: 3,077
Saint Louis, MO
It's gonna have to be hydrolic. Like Robocop.

Aqua Teen Hunger Force...number one in the hood, G
Joined: Nov 2003
Posts: 2,224
oas
Specialist
oas Sep 11, 11:41am - #271895 
Specialist

Joined: Nov 2003
Posts: 2,224
wtf
Joined: Sep 2004
Posts: 353
Akita
Member
Akita Sep 15, 8:53pm - #271896 

Member
2001 Toyota Celica GT

Joined: Sep 2004
Posts: 353
Manchester UK
man I seriously wouldn't bother messing with the celi lights, they are sweet as it is, and there's not a lot of room in there for extra gear to make them rotate... you will run the risk of turning your car really ugly if you mess with its face too much!

Plus there's the legality factor...
Joined: May 2004
Posts: 2,979
RookieGTS
Boobie Vision
RookieGTS Sep 15, 8:59pm - #271897 

Boobie Vision
2000 Toyota Celica

Joined: May 2004
Posts: 2,979
925 Nor Cal
that would be interesting to see..
Joined: Jun 2004
Posts: 234
ZeroXLX
Loser
ZeroXLX Sep 15, 9:01pm - #271898 
2001 Black Toyota Celica GT
Loser
2001 Toyota Celica GT

Joined: Jun 2004
Posts: 234
Denton, Maryland
Originally Posted by RookieGTS
that would be interesting to see..


I second that...

and I'll add another wtf

[Linked Image]
Joined: Jun 2004
Posts: 104
whywait
Member
whywait Sep 16, 4:02pm - #271899 
2002 red Toyota Celica GT
Member
2002 Toyota Celica GT

Joined: Jun 2004
Posts: 104
sd, us
Sounds interesting... not something i would do to my car cause i like the headlights it has but do what ya want. and yeah wtf
Joined: Oct 2003
Posts: 448
QuickChick03gt
Senior Member
QuickChick03gt Sep 16, 4:32pm - #271900 
Senior Member
2004 Acura & Subaru RSX-S A-Spec & WRX S

Joined: Oct 2003
Posts: 448
Colorado
wtf that would definently be some customizing.

*Every moment creates the story of your life,
so you might as well make it interesting.*
[Linked Image]
Join the conversation - Register now or Sign in to add your comment


Moderated by  isaac 

Customize Your Toyota CelicaPrivacy Policy · About · Contact
CelicaHobby.com is an independent Toyota Celica enthusiast website. CelicaHobby.com is not sponsored by or affiliated with Toyota Motor Sales, USA, Inc. in any way. The Toyota and Celica names and logos are trademarks owned by Toyota Motor Sales, USA, Inc.
© CelicaHobby.com, 2001-2016