Previous Thread
Next Thread
New Reply
Print Thread
Joined: Oct 2003
Posts: 125
Autocelica23
Member
Autocelica23

Member
2003 Toyota Celica GT

Joined: Oct 2003
Posts: 125
Irvine, California
Jul 18, 9:29pm - #226667 
Celica GTS Engine Swap

alright guys...i just bought a GTS engine for my celica and now the grunt work begins. any suggestions on how to deal with the compression rate if it were to be Turboed?

btw...this engine cost me 355! damn thats a good deal right there..haha thumbsup


"I don't drive fast, I just fly low."
Joined: Oct 2003
Posts: 1,864
stefanoc
Specialist
stefanoc

Specialist
2002 Toyota Celica

Joined: Oct 2003
Posts: 1,864
CA
Jul 18, 10:03pm - #226668 
how can you get a 2zz for that price? something sounds fishy. maybe too many miles on it?
btw, good luck with it cz theres a lot of work involved in that. engine, tranny, cables, ...

Joined: Oct 2003
Posts: 125
Autocelica23
Member
Autocelica23

Member
2003 Toyota Celica GT

Joined: Oct 2003
Posts: 125
Irvine, California
Jul 18, 10:24pm - #226669 
i got this engine off of ebay...it has approx 11k miles on it...but the engine is blown. ill have to buy new valve springs and replace some things in it. do you know anyone who is selling a 6-speed tranny for the gts?


"I don't drive fast, I just fly low."
Joined: Sep 2003
Posts: 986
BReakinDrifTs
Senior Member
BReakinDrifTs
Senior Member

Joined: Sep 2003
Posts: 986
Valencia, CA
Jul 18, 11:43pm - #226670 
e-bay rofl

Joined: Oct 2003
Posts: 125
Autocelica23
Member
Autocelica23

Member
2003 Toyota Celica GT

Joined: Oct 2003
Posts: 125
Irvine, California
Jul 18, 11:48pm - #226671 
hahaha yes the infamous ebay

you think it was a shady deal yes?


"I don't drive fast, I just fly low."
Joined: Aug 2003
Posts: 1,251
silver
Specialist
silver
2000 Silver Toyota Celica GT
Specialist
2000 Toyota Celica GT

Joined: Aug 2003
Posts: 1,251
California
Jul 20, 5:43pm - #226672 
Yes.

Better hope there isn't any permanant damage to the block or head.

Joined: Oct 2003
Posts: 125
Autocelica23
Member
Autocelica23

Member
2003 Toyota Celica GT

Joined: Oct 2003
Posts: 125
Irvine, California
Jul 20, 8:55pm - #226673 
well im getting a new short block, i just need to get new valves springs, new head gasket, and new 2nd gear synchronizer...perhaps someone can help me because im gonna be rebuilding this piece with my friend


"I don't drive fast, I just fly low."
Joined: Jul 2004
Posts: 29
PhatManRX7
Member
PhatManRX7

Member
1993 Mazda RX7

Joined: Jul 2004
Posts: 29
Orange County, CA
Jul 21, 7:30am - #226674 
hey dude ill help you, HAHAHA


"Reliable isnt cheap or fast
Cheap isnt fast or reliable
And fast isnt reliable or cheap"
Joined: Mar 2004
Posts: 283
RaptorGTS
Member
RaptorGTS
2000 Silver Toyota Celica
Member
2000 Toyota Celica

Joined: Mar 2004
Posts: 283
Jul 21, 10:17am - #226675 
lmao ya'll are mean but yes dont trust ebay too much. I baught my exhaust there, but I got it from dealership new. Used engines and such i wouldn't trust.

Joined: Oct 2003
Posts: 125
Autocelica23
Member
Autocelica23

Member
2003 Toyota Celica GT

Joined: Oct 2003
Posts: 125
Irvine, California
Jul 21, 5:09pm - #226676 
yes , but ill see how the engine is when it arrives...for now i still need toget my wing painted and installed!


"I don't drive fast, I just fly low."
Join the conversation - Register Now or Log In to add your comment


Moderated by  isaac 

Member Spotlight
celicaTRDgts
celicaTRDgts
02 Toyota Celica
Arizona

Posts: 2,926
Joined: August 2003
Show All Member Profiles 
Recent Topics
Alarm System Help
by MrJenkips. 07/24/2017 8:43 AM
Any idea what headlights these are?
by KoalasCelica. 07/22/2017 11:25 PM
FS: 2001 GTS
by Skip. 07/21/2017 11:25 AM
Water in footwell of rear passenger seat
by ciaranleeman. 07/21/2017 1:24 AM
A/C doesn't work, water leak
by Zaon_Prime. 07/20/2017 1:06 PM
2000 Celica GT instrument lights go out
by Herby. 07/19/2017 1:49 PM
Need some guidance to buying a celica!
by Hanate. 07/17/2017 4:23 PM
4th Gen owners...
by Cherry88Celica. 07/15/2017 1:04 AM
Customize Your Toyota Celica Privacy Policy · About · Contact
Privacy Policy · About · Contact
CelicaHobby.com is an independent Toyota Celica enthusiast website. CelicaHobby.com is not sponsored by or affiliated with Toyota Motor Sales, USA, Inc. in any way. The Toyota and Celica names and logos are trademarks owned by Toyota Motor Sales, USA, Inc.
© CelicaHobby.com, 2001-2017
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.6.1
(Snapshot build 20170611)